בית הספר שלנו מיוחד מעצם היותו היחיד מסוגו בארץ המשלב לימודים לקראת תעודת מקצוע ממשלתית (סוג 1) עבור תלמידי החינוך המיוחד. אנו מעניקים את התנאים האופטימליים והמעטפת הלימודית והרגשית הנדרשת לתלמידים עם בעלי קשיים שונים, זאת על מנת שיצליחו להתמודד עם הקשיים שלהם, להתקדם בתחומים השונים ולהצליח לעמוד בסטנדרטים חיצוניים. בית הספר שואף לגשר ולתווך בין הצרכים המיוחדים של התלמידים.ות שלנו לבין דרישות החברה והקהילה מתוך תקווה שנוכל במהלך השנים לסייע ולצמצם את הפער הזה עד כמה שניתן.
בית הספר מתקיימות פעילוית מגוונות חברתית, ייעוצית והעשרתיות כחלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים אשר רואה חשיבות ומשמעות גם בפיתוח תכניות בלתי פורמליות שיקדמו את התלמידים. אלו מתקיימים לצד תכנית הלימודים הנלמדת בכיתות שבנויה על פי סטנדרטים של משרד החינוך (תוכניות לימודים ובגרויות) ומשרד העבודה (בתוכניות לימודים והסמכה במקצוע) ועוברת התאמה לאוכלוסייה באמצעות פיתוחים בית ספריים של פדגוגיה רגשית.
המשאב האנושי של הצוות מהווה את המשאב החשוב ביותר לצורך קידומם של התלמידים שלנו ולשם עמידה במטרות שבית הספר הציב לעצמו. הצוות מתמחה ביצירת קשרים מיטביים ויציבים עם התלמידים. אנו רואים חשיבות ביצירת קשר עם מבוגר משמעותי כאמצעי לעבודה וגם כמטרה שלו, בו זמנית. המשאב האנושי כולל בעלי תפקידים בהתמחויות מגוונות אשר ביחד מספקים לתלמיד.ה מעטפת חזקה, מחזיקה ותומכת. הצוות נמצא בקשר שוטף עם גורמי החוץ המטפלים בקהילה לליווי נוסף עבורם שתתמוך ביציבות התלמיד.ה ותסייע בידם להתקדם.
ייחודיות הצוות שלנו מתבטאת בראייה ובתפיסה טיפולית אשר שמה את התלמיד.ה במרכז – החל מהמזכירה ואב הבית, מורים, תומכות למידה, בנות שירות וכלה בצוות הטיפולי וצוות ההנהלה – כולם מדברים בשפה רגשית-טיפולית. אנו מאמינים שכל מי שעובד בבית ספר כשלנו, צריך להיות מומחה ביצירת קשרים ולהעניק לתלמידים חוויה מתקנת של מבוגר יציב ועקבי אשר רואה אותו ואת צרכיו. הצוות מכיל ובו בזמן מציב גבולות בשפה מכבדת ומגדלת. יצירת הקשרים הללו שבין הצוות לתלמידים, מהווה קרקע בטוחה ויציבה לתלמידים לעשות תהליכי שינוי בדרך לעיצוב הזהות שלהם, לקראת יציאתם לחיים עצמאיים ובוגרים בעתיד.
היחס בין כמות התלמידים בכיתה למספר אנשי הצוות הוא גבוה, כך שתמיד יש לו למי לפנות ואנו יכולים להציע לו גיוון ופתרונות כאשר קשה לתלמיד.ה ללמוד בתוך הכיתה. גמישות זאת, מאפשרת לנו להתאים את הלמידה ולהוציא לפועל תכניות המותאמות באופן אישי לצרכים הייחודיים של כל התלמיד.ה. במודל העבודה הבית ספרי ניתן לקדם מיומנויות של לומד עצמאי ובכך לקדם דרכי למידה חדשניות ורלוונטיות לעולמם של התלמידים.
אנו נמצאים זו השנה השנייה בתהליך שינוי משמעותי שבית הספר יזם. תהליך זה, מתמקד בפיתוח ובהטמעת מפת מיומנויות בית ספרית שפותחה על ידי צוות בית הספר, והוא משמש כציר מרכזי בעבודה, בלמידה ובהתערבויות עם התלמידים.
מוזמנים לפנות אלינו ולתאם פגישת הכרות.
רות פן בן אריה מנהלת בית הספר
