העבודה הייעוצית בבית הספר שמה דגש על הרחבת יכולת הבחירה של התלמידים הנמצאים בגיל ההתבגרות, בדגש על אבחנה בין בחירות מקדמות לבחירות מסכנות. מוקדשים במסגרת מערכת השעות בכיתות, שיעורים ומפגשים להקניית מיומנויות התמודדות יעילות.
התוכניות בכיתות מונחות על ידי היועצות בשיתוף עם המחנכים, ובחלק מן התכניות משולבים מנחים מקצועיים חיצוניים מטעם עמותות וארגונים שונים לצורך העמקה וגיוון. התכנים המועברים בכיתות באים בהלימה לתכנית כישורי חיים של השירות הפסיכולוגי-הייעוצי ובהתאמה לאוכלוסיית התלמידים של ביה"ס:
- חשיבות הפנייה לעזרה – מחירים ורווחים ומתן מידע למי פונים ומתי.
- מניעת אלימות ותכנית גיבורי אל – חיזוק יכולת התלמיד להיות שומר סף לחבריו ולמנוע מצבי אלימות.
- מניעת התמכרויות ומצבי סיכון – הפיתויים, הסיבות, דרכי התמודדות מול לחץ חברתי, והיכולת לעשות שינוי.
- מיניות בריאה- סדנאות העוסקות בפיתוח מיניות בריאה, שיקולים לקיום יחסי מין, אמצעי מניעה ופורנוגרפיה.
- תכנית "חברות וזוגיות ללא אלימות" – פיתוח קשרים זוגיים בריאים, זיהוי נורות אדומות בקשר.
- פיתוח מיומנויות לתקשורת מקדמת – מילולית ובלתי מילולית, אבחנה בין תקשורת אסרטיבית לתקשורת תוקפנית.
- מיומנויות לשליטה על כעסים – טכניקות לויסות רגשי ודיבור פנימי מרגיע.
- תכנית "חוסן" ו"בוחרים בחיים" – כלים להתמודדות במצבי לחץ ומשבר כולל מניעת אובדנות.
- הכנה לשירות משמעותי – צבא/שירות לאומי.
- תהליכי פרידה – כלים להתמודדות וארגז כלים להמשך החיים.